Makmal Komputer SKB 1
Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP) siri ke-2
Slot 1
(Tn Hj Wan Ab Rahman Wan Ismail-PK 1)
- penulisan buku rekod mengajar terlalu ringkas
- kaedah-kaedah dan langkah-langkah yang diambil untuk mencapai objektif mestilah ditulis
- tulis impak atau kesan pengajaran dan pembelajaran
- pastikan dihantar pada setiap hari khamis
- post-mortem selepas setiap ujian (panitia)
- kenal pasti kelemahan murid dan juga kelemahan guru
- pemeriksaan buku tulis (pastikan setiap hasil kerja murid diperiksa dan dibuat pembetulan)
Slot 2
(Pn Hjh Ramzah bt Yusoff - GB)
Tatatertib
Rasional peraturan-peraturan pegawai awam (kelakuan dan tatatertib)1993, P.U.(A) 395/1993
- menghayati konsep pembangunan modal insan minda kelas pertama melalui perlaksanaan tatatertib yang berkesan
- memahami dan menghayati dan membudayakan tatakelakuan sebagai penjawat awam
- melaksanakan tugas dengan cekap dan, beramanah dan bertanggungjawab
- meletakkan kepentingan awam lebih utama daripada kepentingan sendiri
- menjaga imej perkhidmatan awam
- yang melakukan kesalahan dan melanggar peraturan dihukum
KPI 2010
- Bilangan latihan pedagogi dan p&p
- Bilangan bahan / modul p&p yang dihasilkan
- Bilangan kajian tindakan
- Bilangan latihan dan p&p bersama guru cemerlang
- Peratus pencerapan p&p guru (e-cakna)
- Peratus guru mencapai tahap baik / cemerlang dalam p&p
- Peratus guru yang dicerap mengintergrasi ICT dalam p&p
- Peratus pengurusan Ketua panitia di tahap cemerlang
- guru-guru hendaklah masuk kekelas tepat pada masanya.
- selepas murid memberi salam dan membaca doa, peruntukan 2 minit utk kebersiahan dan kecerian kelas
- semak kehadiran murid (cakna murid)
- set induksi yang mampu menarik minat murid
- perlaksanaan pengajaran dan pembelajaran
- penilaian perlaksanaan pengajaran dan pembelajaran.